Projektowanie logo

Grafika to jedna z tych dziedzin, które mają szczególne miejsce w świecie biznesu i reklamy. Nic w tym dziwnego – większość z nas to wzrokowcy, którzy w swoich wyborach kierują się przede wszystkim bodźcami pochodzącymi od zmysłu wzroku. Projekty graficzne znajdują dziś zastosowanie w wielu obszarach działalności. Co warto o nich wiedzieć i jak wygląda praca nad projektowaniem grafiki?

Czym powinno charakteryzować się dobre logo?


Temat logo i tego, jakie w zasadzie powinno ono być, by najlepiej spełniać swoją funkcję, pojawia się w ostatnich latach bardzo często w przestrzeni publicznej i zawsze towarzyszą mu różnorodne komentarze. Prawdopodobnie opinii na ten temat jest tyle samo, co twórców logo. Z całą pewnością da się jednak wskazać pewne punkty wspólne – podstawy wiedzy na temat projektowania tego rodzaju znaków. Czym zatem powinno charakteryzować się dobrze zaprojektowane logo?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, w pierwszej kolejności należy ustalić, jakie właściwie funkcje logo spełnia. Pierwszą i najbardziej oczywistą z nich jest oznaczenie produktów. Z tej perspektywy logo firmy musi być przede wszystkim oryginalne i całkowicie odróżnialne od znaków innych marek. Dzięki temu klient na pierwszy rzut oka może rozpoznać, że ma do czynienia z produktem danej marki, nawet jeżeli wcześniej nigdy się z nim nie spotkał. Aby efekt ten osiągnąć w pełni, logo musi być łatwo zauważalne i powinno przyciągać wzrok konsumenta. To nas prowadzi do kolejnych z funkcji logo, jaką jest właśnie przyciąganie klientów. Doświadczenia wielkich korporacji, które wyrosły w XX wieku pokazuje wyraźnie, że dobrze zaprojektowane logo może zdziałać bardzo dużo. Znak taki musi być więc dla konsumenta atrakcyjny wizualnie. Współcześni projektanci nieraz sięgają w procesie tworzenia logo po zaawansowaną wiedzę psychologiczną.

Ostatnią z ważnych funkcji, jakie pełni logo, jest informowanie klienta o charakterze produktu, z którym ma do czynienia, albo o tym, czym zajmuje się dana firma. Tworzenie znaków, które nawiązują w swojej formie do najważniejszych obszarów działalności firmy, ma swoją długą historię. W praktyce jednak funkcja ta czasem bywa pomijana. Można łatwo wskazać przynajmniej kilkanaście firm, które odniosły wielki, międzynarodowy sukces, a których logo nie mają zbyt wiele wspólnego z tym, czym dana firma się zajmuje, albo są wręcz mylące. Świetnym przykładem jest tu firma Apple.

Projektowanie loga krok po kroku


Projektowanie loga jest procesem, w który muszą być zaangażowane dwie strony – zarówno projektant, jak i zamawiający. W końcu to właśnie ten drugi będzie z gotowego logo korzystał na co dzień. Praca zaczyna się od stworzenia ogólnej koncepcji, która opiera się na informacjach od klienta. Specjaliści odpowiedzialni za projekt muszą mieć możliwie jak największą wiedzę o danej firmie, jej najważniejszych obszarach działalności, a wreszcie o tym, jaki wizerunek siebie wykreowała. Muszą również wiedzieć, jakie dokładnie są oczekiwania klienta, a więc powinny być one jasne i dobrze sprecyzowane. Kolejnym etapem jest stworzenie konkretnych propozycji, z których można wspólnie wybrać najlepsze. Finalną częścią pracy jest doprecyzowanie projektu logo, na który klient się zdecydował.

Dlaczego warto zaufać własnie nam ?

Projektowanie logo wymaga wiedzy. Duże znaczenie mają również praktyczne umiejętności graficzne i doświadczenie w branży. Dlatego też istotne jest to, żeby pracę nad projektem powierzyć specjalistom. Ma to jeszcze jedną, szczególnie ważną zaletę. Doświadczenie i wiedza projektanta pozwalają na doradzanie klientowi w kwestii wyboru konkretnych wzorów, czy stworzenia pierwotnej koncepcji. Warto w tym względzie słuchać uważnie rad specjalistów. Przedsiębiorca może być prawdziwym geniuszem biznesu i zarabiać ogromne sumy na swoich przedsięwzięciach, ale nie musi znać się na wszystkim, w tym właśnie na projektowaniu logo. Nasz zespół fachowców to doświadczeni graficy i specjaliści od marketingu, którzy o logo wiedzą wszystko.

Projekty graficzne

Grafika to jedna z tych dziedzin, które mają szczególne miejsce w świecie biznesu i reklamy. Nic w tym dziwnego – większość z nas to wzrokowcy, którzy w swoich wyborach kierują się przede wszystkim bodźcami pochodzącymi od zmysłu wzroku. Projekty graficzne znajdują dziś zastosowanie w wielu obszarach działalności. Co warto o nich wiedzieć i jak wygląda praca nad projektowaniem grafiki?

Projekty graficzne – miejsce grafiki w biznesie

Jak już wcześniej wspomniano, różnorodne projekty graficzne są dziś stosowane w bardzo zróżnicowanych obszarach działalności. Stosunkowo najwięcej stosuje się ich oczywiście w marketingu i reklamie. Chyba ciężko dziś wyobrazić sobie jakiekolwiek materiały reklamowe – choćby najmniejszą ulotkę – które nie zawierałyby elementów graficznych. Jako że materiały takie wytwarza się dziś w ogromnym tempie, zdecydowanie reklama jest w dzisiejszych czasach największym odbiorcą mniejszych o większych projektów.

Drugim obszarem, którego bez grafiki praktycznie by nie było, jest współczesny Internet. Każda strona internetowa to niezliczone grafiki, wizualizacje i inne, pokrewne projekty. Każda strona to również wiele podstron, a te również zaopatrzone są w odpowiednie grafiki. W związku z tym, że sieć internetowa rozwija się dziś szybciej niż cokolwiek innego, co stworzył człowiek, można z całą pewnością powiedzieć, że również tutaj zapotrzebowanie na grafikę jest ogromne i nie należy spodziewać się, że ten stan rzeczy zmieni się w najbliższym czasie.

Reklama i Internet to oczywiście niejedyne obszary, w których grafika znajduje zastosowanie. Wykorzystuje się ją również w różnego rodzaju materiałach szkoleniowych, gdzie stanowi jedno z najważniejszych narzędzi. Graficy specjalizujący się w tej dziedzinie to bardzo cenieni specjaliści. Jedynym medium, w którym grafika gra niewielką rolę jest dziś chyba radio, chociaż i tutaj jest wykorzystywana, choćby na potrzeby materiałów reklamowych, instruktażowych, szkoleniowych i im podobnych.

Najważniejsze cechy, jakie powinien posiadać dobry projekt

Przygotowanie dobrego projektu graficznego to prawdziwa sztuka. Jaki właściwie powinien on być? Przede wszystkim projekt powinien odpowiadać na potrzeby klienta. Musi być dostosowany do charakteru jego działalności, a także miejsca, w którym zostanie wykorzystany. W związku z tym, że te same projekty graficzne są dziś wykorzystywane w różnych materiałach, projekt powinien być uniwersalny, to znaczy możliwy do wykorzystania na różnych nośnikach.

Współczesny marketing to nie tylko pojedyncze reklamy, ale również całe, czasem zakrojona na lata, wielopoziomowe kampanie. Często więc od projektantów wymaga się umiejętności przygotowania nie tylko pojedynczego projektu, ale wielu ich zestawów, które wykorzystane będą na stronach internetowych, w reklamach w sieci, na ulotkach, plakatach i wielu innych. Umiejętność tworzenia grafik tak, by tworzyły one spójną całość, jest kolejnym, bardzo cenionym atutem specjalisty grafika.

Jak wygląda projektowanie grafiki


Projektowanie grafiki rozpoczyna się od rozpoznania potrzeb klienta i stworzenia pierwszych koncepcji. Po zaaprobowaniu konkretnych pomysłów są one rozwijane. Efektem pracy grafika jest gotowy projekt, który mieć różny charakter. Może to być pojedyncza grafika, graficzny projekt strony internetowej, plakatu, ulotki, opakowania, czy cały szereg takich projektów. Tworzy się je najczęściej w technologii grafiki wektorowej, której najważniejsze zalety to łatwość późniejszej modyfikacji i pełna skalowalność grafiki.

Dlaczego wybór specjalistów, to najlepsza opcja?

Zdecydowanie najlepiej zdecydować się na współpracę ze specjalistami, za którymi stoi wiedza i doświadczenie w tworzeniu projektów. Klienci naszej firmy znajdą tu grupę fachowców, dla których projektowanie każdego rodzaju grafik to chleb powszedni i którzy doskonale wiedzą, jak porozumieć się z klientem, by dostarczyć mu dokładnie tego, czego potrzebuje.