Czym jest ksiega znaku?

Stworzenie odpowiedniego logo i nazwy firmy to tylko początek w drodze do spójnej identyfikacji wizerunkowej firmy. Oprócz tego, aby logo dobrze wyglądało i współdziałało z nazwą oraz przesłaniem danej marki, równie ważne jest to, aby odpowiednio je użytkować.

Czym jest ksiega znaku?

Jest to pewnego rodzaju instrukcja, która ma za cel pomoc w obsłudze znaku. Jej stworzenie ma za zadanie wspomóc i ułatwić pracę tych osób, które będą je wykorzystywać. Nie ważne czy chodzi o osoby zajmujące się marketingiem, projektowaniem, czy osoby, które są producentami. Księga znaków logo pozwala na uzyskanie spójnych materiałów, w każdej z dziedzin. Co ważne, opracowana księga znaku to również oszczędność czasu. Wszystko za sprawą tego, że wytyczne dotyczące kolorystyki, umieszczenia poszczególnych elementów i pozycji zostaną ustalone wcześniej. Z każdym kolejnym projektem wystarczy zajrzeć do księgi znaku i jedynie sprawdzić interesującą nas pozycję. Jest to gwarancją tego, że logo firmy zawsze będzie prezentowało się we właściwy sposób i będzie łatwe do odczytania dla zainteresowanych.

Rozszerzona księga znaku

Jest ona kompletnym przewodnikiem odnośnie logo wraz z jego przygotowanymi już szablonami oraz projektami z jego wykorzystaniem. Są w niej zawarte przykłady wykorzystania logo na papeteriach firmowych, uniformach pracowników, pojazdach, stoiskach, gadżetach, budynkach. Zawiera więc wszystko to, czego może potrzebować dana firma w zależności od profilu jej działalności. Rozszerzona księga znaku pozwala zaoszczędzić czas, ponieważ nie musimy go poświęcać na dodatkowe planowanie materiałów reklamowych, ich tworzenie oraz akceptację. Wszystko, czego potrzebujemy, już się w niej znajduje

Jakie elementy zawiera księga znaku?

Księgę znaku możemy podzielić na wersję podstawową oraz rozszerzoną. Wybór wersji zależy od tego, czego potrzebuje dana firma

  • Genezę logo
  • Jest to miejsce na opis celów, inspiracji i założeń, jakie związane są z danym logo.
  • Podstawowe logo oraz wersje alternatywne
  • Jest to najważniejsza część, w której zaprezentowana zostaje główna wersja logo, którą będzie posługiwać się firma. Wersja ta powinna zostać przedstawiona zarówno na jasnym, jak i ciemnym tle oraz w wersji horyzontalnej, a także wertykalnej. Jest to również miejsce na wersję alternatywną, czyli prezentację logo z hasłem firmowym, wersję achromatyczną, monochromatyczną, skróconą itp.
  • Konstrukcja logo oraz pole ochronne
  • Jest to miejsce na opis elementów, które złożyły się na powstanie logo oraz dokładny ich opis. Oprócz samej budowy logo wskazane jest także pole ochronne. Jest ono niezwykle ważne, ponieważ oznacza przestrzeń minimalną wokół logo, która nie może zostać naruszona przez inne elementy.
  • Kolorystyka
  • Bardzo ważny dział, który określa, jak w późniejszym czasie zostanie wykorzystane logo w drukach oraz w wersji online. Zazwyczaj określone zostają trzy podstawowe grupy kolorystyczne: CMYK, RGB, Pantone.
  • Typografia
  • Jest opis wszystkich frontów, które zostały użyte w projektowaniu logo. Element ten jest bardzo ważny, jeśli chodzi o projektowanie innych elementów identyfikacji wizualnej w przyszłości.